• Échte persoonlijke aandacht
  • Uitgebreide ordercontrole
  • Gegarandeerde levertijden
  • Niet goed, dan maken we het goed

Veelgestelde vragen

CONTACT

Nofruit bv
Industrieweg 3D
5262 GJ Vught

Telefoon: 073- 65 77 883 (maandag t/m vrijdag bereikbaar tot 20.00 uur, zaterdag tot 17.00 uur)
email: hallo@nofruit.nl
Facebook: messenger

Openingstijden: We zijn maandag t/m vrijdag aanwezig tussen ongeveer 9.00 en 17.00 uur.
Langskomen in de showroom? Leuk! Neem even contact op en we plannen een afspraak in.

Nog wat saaie, maar soms handige gegevens:

KVK 57232067
BTW NL 852493332 B01

Bankrekening gegevens:
IBAN: NL46 RABO 0123 1359 74
BIC: RABONL2U

Tip! Bekijk de nofruit academy voor handige tips die je helpen voor, tijdens en na het bestellen.

Als je een account hebt, kun je met een eenvoudige druk op de knop een bestelling opnieuw plaatsen.
Let wel op dat onze producten handgemaakt zijn. Dit betekent dat iedere bestelling door iemand anders gemaakt kan worden. Een kussen wat je eerder besteld hebt, kan dus bij een nieuwe bestelling net iets anders gemaakt worden. We proberen natuurlijk wel zoveel mogelijk eenheid in de producten te houden.

Mocht je exact dezelfde kussens nog een keer willen laten maken en je twijfelt of dat wel goed gaat komen? Neem dan altijd eventjes contact op.

Onze reviews verzamelen wij via Trustpilot. Meer informatie hierover kan je vinden op deze pagina.

Oe, lastig te zeggen. Er is zo veel mogelijk. 

De prijs van een kussen op maat hangt van verschillende factoren af: de afmetingen van het kussen, de (kleur van de) stof, de vulling en de afwerking. 
Tijdens het kies- en bestelproces krijg je precies inzicht in de kosten. kies je kussen op maat

Vaak heeft een loungebank een schuine leuning. Als je dan een L-bank hebt, dan komen deze in de hoek bij elkaar. 

Als je kiest voor strakke kussens in de rug, dan lossen we dit mooi op door kussens met een schuine zijde te maken.

L-Bank met schuine kussens

Stappen die je moet doorlopen hiervoor:

  • Meet de bovenkant van je bankleuning op (b.v 210cm)
  • Meet de onderzijde van je leuning op (b.v 200cm)
  • Doe dit aan beide zijdes.
  • Vervolgens kies je in onze ontwerptool voor rugkussens met 1 schuine zijde
  • Bij de maten geef je de maten in. LET OP: De kussens komen tegen elkaar te staan, dus je moet aan 1 zijde de dikte van het kussen afhalen. Dus als je b.v. een kussen van 8cm dik hebt, dan als je van 1 zijde 8cm eraf. (bij 210/200 wordt 1 zijde dus 202/192)

Succes!

Lijkt het opmeten je spannend en eng? No stress.... we helpen je er stap voor stap doorheen. Met een stukje papier, pen en rolmaat of meetlint komen we er samen wel uit.

Op de pagina tips voor het opmeten leggen we uit waar je rekening mee moet houden. 

Ook staat daar een handig invulhulpje. Mocht je toch nog vragen hebben, kan je uiteraard altijd contact opnemen.

Heb jij je loungebank zelf ontworpen? Erker, camper of antieke stoel? Of is de tuinstoel precies passend gemaakt voor dat ene hoekje in de tuin? 

Maatkussens.nl is gespecialiseerd in kussens op maat! We hebben veel ervaring met kussens in alle vormen. En we houden van bijzonder of afwijkend, dus we draaien onze hand niet om voor een hoekje eruit of een afronding aan de zijkant :-) Stuur ons een mailtje met een tekening en/of foto van de zitplek, dan helpen we je graag verder.

Kijk ook eens op onze Academy. Hier vind je o.a. video's over het maken van papieren mallen voor afwijkende kussens.

Zeker weten! Voor in de kajuit of bovendeks kunnen we kussens voor je maken. 

Omdat we uit ervaring weten dat boten nogal bijzondere rondingen hebben willen we je vragen om een papieren mal aan te leveren voor je kussens. (Leer meer op onze Academy!) Dan weten we zeker dat we in één keer precies de goede kussens voor je maken! We rekenen voor bootkussens extra handlingskosten, je kunt het beste even contact opnemen met één van onze klantenhelpers. Zij helpen je graag verder!

Mooi, dat kan! Je kunt knopen via deze link toevoegen aan je bestelling. De knopen kosten € 5,00 per stuk. In de laatste stap van het bestelproces kun je een opmerking toevoegen, geef daar aan hoe je ze graag zou willen. Je mag natuurlijk ook altijd een mailtje sturen met een tekening of vragen of wij mee willen denken over de verdeling.

Let op: de knopen niet geschikt zijn voor buiten, ze kunnen namelijk gaan roesten!
Let op: de hoezen van kussens met knopen kunnen niet meer afgenomen worden (en dus niet gewassen worden).

We maken uiteraard ook ronde kussens. Je kunt deze online bestellen via onze 'kussen' ontwerptool en voor een zitkussen strak kiest.

Als je een nekrol zoekt zoals hieronder, ontwerp je een rugkussen strak en vul je de diameter in bij hoogte en dikte (het kussen op de foto is bijvoorbeeld 90x20x20)

Als je vervolgens het bestelproces doorloopt, dan kom je in het aller(-aller)laatste stapje een opmerkingen-vak tegen. Daar kun je noteren dat we het kussen rond mogen maken.
Kom je er nu niet uit? Dan mag je ons natuurlijk altijd een mailtje sturen met je wensen.

Let op: ronde kussens kunnen alleen als je kiest voor afwerkingsvorm tussenstuk of dubbel koord.

Soms wil je je kussens bevestigen. Gewoon wat vastigheid.

Bij zitkussens die op een bank met rugleuning liggen is vaak een goedkoop anti-slip matje voldoende. In andere gevallen is klittenband een goede oplossing. Dat kan rechtstreeks op je kussen bevestigd, of we kunnen er banden aan maken, zodat je ze onder of achter je bank vast kunt maken. Geen klittenband-type? We maken ook mooie striklinten, oogjes of bandjes. Hier vind je meer opties en info: bevestigen en ophangen
Twijfel je of heb je iets anders in gedachten? Stuur ons dan een mailtje op hallo@nofruit.nl

Hetzelfde geldt voor rugkussens. Alles kan gemaakt worden zoals jij het wil. Met daarbij nog een mooie extra mogelijkheid voor binnen.

Je rugkussens kun je bijvoorbeeld mooi aan een rechte muur bevestigen door middel van een "haaklat". We maken dan een kussen op een plank. Die plank "haak" je achter de meegeleverde lat die je tegen je muur schroeft. Hier vind je daar meer info over: muurkussens

Heb je een bank met 1 korte en 1 lange zijde en wil je rugkussens met één schuine zijde? Dan maakt het niet uit of de schuine zijde links of rechts zit. De kussen kun je spiegelen: ze hebben geen voor- of achterkant. Kijk maar eens naar ons zelfgeknutselde filmpje hieronder :-)

Let Op: De kussens met "Altijd Buiten"-vulling hebben als enige wél een voor- en achterkant (gaas aan de achterkant). Dus daarbij kun je in het opmerkingen-vak in het laatste bestel-stapje aangeven welke kant links en welke kant rechts is.

Nou en of! De stoffen en vullingen zijn ademend, dus je hond of kat ligt er prinsheerlijk bij. Let op: je kleine vriend heeft er wel een handje van om op het allerfijnste plekje te gaan liggen...Dus dat is dan jammer voor jezelf (maar dat ben je vast al wel gewend). De stoffen buitenhoezen zijn goed uitwasbaar en prima bestand tegen scherpe nageltjes. Als je kiest voor een plof-zitkussen dan kan je viervoeter een "nestje" maken. Kies je voor een strak zitkussen, dan is het een soort matras, zeker voor grote honden een uitkomst!

Wanneer je vrolijke huisgenoot veel haartjes verliest, raden we onze Cartenza Uni stof aan. Vanwege zijn gladde structuur kun je haartjes hier eenvoudig vanaf vegen. Bij andere stoffen kunnen ze er wat makkelijker in vast blijven zitten.

 

Goeie vraag. Kan wel, hoeft (meestal) niet. We adviseren eigenlijk om het eerst met een eenvoudig anti-slip matje (van Ikea of Action) te proberen. Dat volstaat vaak prima, is stukken goedkoper en het grootste voordeel daarvan is dat je het kussen gewoon aan twee kanten kunt blijven gebruiken (boven/onder).

Wil je toch graag anti-slip onder het kussen zelf gemaakt hebben? Kun je dit via deze link toevoegen aan je bestelling. Kies het anti-slip wat aansluit bij de maat van je kussen (kies voor anti-slip tot 220 cm als je kussen 210 cm lang is).

Ja hoor, al onze kussens zijn voorzien van een rits. Bij de zitkussens is dit aan de achterzijde en bij de rugkussens is dit aan de onderzijde. Handig als je de hoezen eens wilt wassen...;-)

Nee. De kleur en structuur is "live" altijd anders dan op je scherm. Sterker nog, de kleur kan er op je mobieltje al anders uitzien dan op je vaste PC. We adviseren dan ook om altijd vooraf enkele kleurstalen op te vragen. Dat doen we graag en gratis :-) Bovendien kun je dan de stof testen op water, vlekjes en zon. Hier vind je onze  stalenpagina

Maatkussens.nl voert verschillende (buiten-)stofsoorten en kunstleer met elk specifieke eigenschappen. Op de stoffenpagina kan je ze allemaal vinden. Alle stoffen zijn slijtvast, vuil- en waterafstotend, en verkleuren niet in zon, wind of regen (m.u.v. de canvas-stof die kan verkleuren in de zon). Voor elk kussen - tuinkussen, bootkussen, sierkussen of loungekussen - is er een geschikte stof. We hebben een zeer ruime keuze in verschillende kleuren en dessins. De stof waarvan het kussen is gemaakt, bepaalt het precieze palet. We hebben een zeer uitgebreide kleurencollectie van elke stof. Voor buiten en binnen.

Hier kun je onze gratis stofstalen opvragen. heb je zelf een mooie stof? Daar kun je ons ook je kussen van laten maken, leuk!

Ja, dat kan. Geef ons op hoeveel je wilt van een bepaalde stof. Dat kan het beste gewoon via  e-mail.

Ja, dat kan. De kussen hoezen worden gemaakt op basis van de maten die jij ons doorgeeft. We kunnen dan echter niet garanderen dat ze passen om je bestaande vulling (die kan natuurlijk altijd al een tijdje  “ingezeten” zijn). Je kan dit in het bestelproces aangeven door bij stap 4 (vulling) aan te klikken dat je alleen een hoes wilt.

Natuurlijk mag je alleen de vulling/het schuim bestellen. Gewoon je stoel, bank of oude vulling opmeten en bestellen maar. Beter níet de lege hoes opmeten, die kan nog wel eens uitgerekt zijn, zeker als het al wat oudere kussens zijn.

We hebben speciaal voor alleen vullingen een aparte bestel-pagina gemaakt:

Direct aan de slag: https://design.maatkussens.nl/samenstellen/kussenvulling

Pagina met uitleg:  https://www.maatkussens.nl/kussens-op-maat/kussenvulling

Veel plezier met ontwerpen!

Kussen vullingen zijn net mensen. Je hebt ze in alle soorten en maten. We hebben de verschillen hier op een rijtje gezet: Kussen vullingen

Zelfs cadeaubonnen maken we op maat :-). Dus voor elk bedrag en gepersonaliseerd :-) Stuur ons een mail met het gewenste bedrag en voor wie (of voor welke gelegenheid) en dan maken we een gezellige bon. Die sturen we per post of per mail. Wat jij wil. Je krijgt dan een factuur om de bon te betalen. Na ontvangst van de betaling is de bon actief

Bestellen is heel simpel. 

Je kan de verschillende ontwerptools doorlopen, producten hier ontwerpen en in je winkelmandje plaatsen. Van hieruit kan je eenvoudig de bestelling afronden. Je geeft je adresgegevens, email en eventueel je telefoonnummer op. Ook bestaat de mogelijkheid om een account aan te maken. Hiermee kan je de status van je bestelling online volgen. Na de samenvatting kan je kiezen voor verschillende betaalmethodes.

Mocht bovenstaande toch niet lukken, kan je altijd een email sturen naar hallo@nofruit.nl

Wij doen ons uiterste best om de maak- en levertijd van je kussens zo kort mogelijk te houden, maar we leven in 'gekke' tijden en de levertijden van sommige materialen kunnen wat langer zijn. We proberen dit altijd wel direct op de website te verwerken, zodat je niet voor verrassingen komt te staan.

Reken voor een kussen gemaakt van standaardmaterialen op een levertijd van slechts ca. 1 tot 3 weken. Mochten we de levertijd niet halen, nemen we altijd even contact met je op. Kussens op plank duren over het algemeen 4-6 weken.

Je ontvangt altijd een mailtje van ons met daarin een verwachte leverdatum. Voor zendingen naar België kan het wel eens voorkomen dat onze vervoerder een dag extra nodig heeft voor de levering.

Uiteraard sturen we je kussens graag naar je op. 

De verzendkosten zijn €15,75 binnen Nederland en €18,50 naar België.

Voor kussens op plank zijn de verzendkosten €50,-. Dit wordt verstuurd met een meubeltransporteur. Zij vragen vooraf altijd om een bevestiging van het levermoment.

Heb je hele speciale afmetingen (bv kussens boven de 3 meter die extra dik zijn) of een hele grote order dan gelden andere tarieven en voorwaarden. Dit bespreken we altijd vooraf.

Je ontvangt altijd een e-mail met daarin een verwachte leverdatum. Mocht dat niet uitkomen, neem dan even contact op.

Als je bestelde artikelen klaar zijn laten we dit via email aan je weten. We stellen dan een afleverdag aan je voor. Op de dag zelf krijg je nog een track&trace van de vervoerder. Mocht dit niet uitkomen kun je ons bellen of mailen, dan spreken we iets anders af. De levering gaat via TransMission en in principe moet er voor ontvangst getekend worden. Dit mag eventueel ook door b.v. de buren gedaan worden hoor. Mocht je niet thuis zijn op het moment van leveren, dan krijg je van de chauffeur een “niet-thuiskaartje” in de bus. Op dat kaartje staat het telefoonnummer van het dichtstbijzijnde TransMission depot, zodat je zelf een nieuwe afspraak kan maken.

Wil je ons in 3D, live en "in het echt" zien? Dan kun je ons vinden op het volgende adres ( let op: wel op afspraak, anders wordt het té gezellig en komen we niet meer aan écht werken toe):

Nofruit bv

Industrieweg 3D 
5262 GJ Vught

Is dat een beetje teveel van het goede en heb je gewoon een eenvoudige vraag of opmerking? Dan bel ons maar even: 

telefoon: 073- 65 77 883 

Wil je meer delen of wil je uitgebreid advies? Bijvoorbeeld foto's,  afmetingen, schetsjes of ideeën kun je het beste mailen naar ons. Dat vinden we eigenlijk het allerallerleukst!

email:   info@nofruit.nl

Ff snel een antwoord op een dringende vraag?: 

Facebook messenger


 Hierbij nog wat cijfertjes (gaaaap...maarja, hoort erbij..)
   
Kamer van Koophandelnummer 57232067  
BTW Nummer  NL 852493332 B01  
Bankrekening IBAN NL46 RABO 0123 1359 74    
BIC RABONL2U

Wil je eens komen kijken in onze showroom en onze producten in echt zien en voelen? Dat snappen we wel hoor en geen enkel probleem! Extra voordeel: Je ziet onze collega's dan ook in 3d! 

Dit is ons adres ( let op: alleen op afspraak, anders wordt het té gezellig en komen we niet meer aan écht werken toe):

Nofruit bv

Industrieweg 3D 

5262 GJ Vught

Een afspraak maken kan online via hallo@nofruit.nl. Mail meteen wat dagen en tijden dat het bij jou uitkomt. Dan plannen we tijd voor je in en kunnen we rustig jullie wensen doornemen.
Voordat we een afspraak maken, zullen we je altijd om meer informatie vragen en bekijken in hoeverre we je al kunnen helpen zonder dat je langs hoeft te komen.

Bij ons kun je betalen in een beveiligde omgeving met iDeal, MisterCash (bancontact), CreditCard, PayPal of je kunt de factuur betalen via online bankieren bij je bank. Dit kan eventueel ook na de levering. Je ontvangt de factuur via email na de bestelling. De betaaltermijn is 14 dagen. Als je hebt aangegeven dat je je kussens bij ons komt ophalen, dan kun je ook contant betalen. Helaas bieden we op dit moment nog geen pinbetaling, een Tikkie sturen kunnen we wel. 

Ja! Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Voor sommige producten geldt ook een fabrieksgarantie. Deze garantie doet niets af aan de wettelijke garantie.

Kijk anders ook eens bij onze GERUSTSTELLENDVOORJOU garanties. Daar stellen we je helemaal gerust over wat we je allemaal bieden.

Nou en of! Kun je meteen checken of er wel hard genoeg gewerkt wordt hier.Bijkomend voordeeltje is dat je natuurlijk geen verzendkosten hebt dan. Maak je wel even eerst een afhaal-afspraak? Dan zorgen we dat jouw bestelling voor het grijpen staat. Dat kan per  mail of telefonisch (073-6577883). maatkussens.nl is op werkdagen bereikbaar via 

073-6577883.

Ja, alle prijzen in je offerte en op de site zijn inclusief BTW. Op je factuur staat de BTW apart vermeld. 

Belgische zakelijke klanten kunnen een directe factuur zonder BTW krijgen, als je bij de bedrijfsgegevens het BTW nummer invoert. Dit wordt dan automatisch in de volgende stap verrekend.

Natuurlijk kan dat, graag zelfs! We kunnen hier speciale afspraken over maken. Neem  contact op, zodat we samen de mogelijkheden kunnen bespreken. 

Zit je net voor het eerst op je kussen, zie je dat er een deuk achterblijft als je opstaat....Geen zorgen hoor. Dat is de nieuwheid. Omdat zowel de stof als de vulling nog wat stug zijn kan er een deukje achterblijven. Dit wordt vanzelf minder als de stof en de vulling soepeler wordt en zich meer gaan "settlen".  Lekker veel gaan zitten is ons advies. Voor nu is het makkelijk weg te wrijven.

He, dat is balen.

Is onze vervoerder TransMission niet geweest op de in de "track&trace" aangegeven tijd?
Erg vervelend, maar houd een kleine marge aan voor files, verkeerslichten en pauzes.... De track&trace tijd wordt dan wel ge-updated.

Heb je de bel niet gehoord of was je onverwacht niet thuis? De bezorger laat in de meeste gevallen een niet-thuis-kaartje achter in je brievenbus. Hierop staat een telefoonnummer waarmee je zelf een nieuwe bezorg-afspraak kunt maken. In veel gevallen probeert de chauffeur ook bij je buren te bezorgen. 

Als je op een Waddeneiland of in België woont, dan kan het zijn dat levering op de afgesproken dag niet lukt, dan wordt de eerstvolgende werkdag bezorgd.

Is je pakket niet compleet geleverd? Alles uitgepakt en zak leeggeschud? Bel of mail ons meteen even, dan kijken we na wat er aan de hand is! 

Heb je je kussens net uitgepakt en op hun plek gelegd, maar zie je alleen maar rimpels, vouwen en een kussen wat een paar centimeter te klein lijkt te zijn? Geen zorgen. Vaak zie je dit bij wat langere kussens, omdat deze dubbelgevouwen verpakt worden. De vulling zit dan een aantal dagen krap in een plastic zak. Wanneer je dit uitpakt, heeft die vulling echt even de tijd nodig om weer op adem te komen, om zijn juiste vorm weer te vinden. 

Geef het kussen een week of 2 de tijd om weer goed in vorm te krijgen, je zult zien dat de rimpels minder worden en de hoes strakker gaat zitten. Soms 'groeit' je kussen echt een paar centimeter. Maak er vooral al lekker gebruik van, dit zorgt er alleen maar voor dat de vulling sneller in vorm is.

Mocht je na 2 weken nog steeds heel veel rimpels hebben, neem dan contact met ons op.

Een product van textiel dat mooi, comfortabel en praktisch is. Jouw maatkussens zijn dan ook verrassend makkelijk te onderhouden. Graag geven wij je een aantal onderhoud tips om zo optimaal en lang te kunnen genieten van jouw kussens: www.maatkussens.nl/onderhoud-kussens

Na afloop van het zomerseizoen berg je de kussens het beste binnen op. Dan blijven ze langer mooi! Let daarbij op de volgende zaken:

  • Zorg ervoor dat de kussens van binnen en van buiten droog zijn.
  • Trek de rits van de kussenhoes open zodat de kussens kunnen ademen.
  • Plaats de kussens op een droge en stofvrije plek.

Normaal heb je bij online bestellingen het recht om je bestelling binnen 14 dagen retour te sturen. Omdat wij alle producten speciaal voor jou op maat maken, kan je je bestelling niet retourneren. Maar geen zorgen, we zullen je niet met kussens laten zitten die niet goed zijn hoor! 

Mocht er iets niet goed zijn aan je kussens, dan zullen we dit uiteraard wel herstellen. 
Om zeker de juiste keuze te maken adviseren we  je vooraf altijd onze gratis kleurenstalen aan te vragen en het stappenplan te doorlopen

Heb je een kussen besteld in de outlet, dan kan je deze wel binnen 14 dagen retour sturen. Lees hier meer.

Heb je grijze of taupe kleurige kussenhoezen? Dan kan het zijn dat je bij het uitpakken witte strepen ziet op je kussens. Dit komt door de coating die de kussens water- en vuilafstotend maken. Er zit eigenlijk een beetje te veel coating op. Het goede nieuws is dat die strepen vanzelf weggaan. Je kunt dit proces versnellen door de kussens in de volle zon te leggen. Als het weer niet meewerkt, dan mag je ook de kussens overvloedig met water afspuiten, dus gewoon de tuinslang erop.

Niet blij met ons of onze producten of service? Het kan natuurlijk dat je ondanks al onze liefde en aandacht toch een klacht over ons hebt... En daar balen we écht net zo van als jij.


Uiteraard is het ons streven om je een perfect product af te leveren. Omdat het om maatwerkproducten gaat en we hier met "live" mensen werken is er altijd een kans dat iets niet helemaal geleverd is volgens jouw (opgegeven) wensen. Geen probleem. Stuur gewoon even een mailtje naar  info@nofruit.nl (het liefst met foto's) en we zullen binnen een dag een inhoudelijke reactie geven hoe we het gaan oplossen voor je. En uiteraard is  even bellen op 073-6577883 ook een makkelijke manier om ons te bereiken.

Komen we er samen niet uit? (wat we ons niet voor kunnen stellen hoor). Dat kan je altijd contact opnemen met de Geschillencommissie Thuiswinkel via de website:  www.sgc.nl

Je kunt ook je klacht indienen bij de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform: https://ec.europa.eu/consumers/odr/

Het kan uiteraard voorkomen dat er een fout wordt gemaakt in bijvoorbeeld de maat van een kussen. Geen probleem! We zorgen ervoor dat het goed komt.  

Als de fout bij ons ligt kost het uiteraard niets.
Ligt de fout bij jou, dan betaal je de (schappelijke) herstelkosten en de verzendkosten. (langs brengen kan natuurlijk ook altijd) 
Alle hierboven aangeboden garanties doen uiteraard geen afbreuk aan de wettelijke rechten die je als consument altijd kan inroepen.

Zo streven wij naar  100% blijheid! Neem vooral contact met ons op als je nog vragen hebt.

Wat doe ik als iets ontbreekt in de zending?

Check direct na ontvangst van je kussen of de zending correct en compleet is. Ontbreekt er iets of klopt de kleur niet? Neem dan zo snel mogelijk per mail of telefonisch contact met ons op. Dan kunnen wij je snel helpen door ontbrekende zaken na te leveren of de zending bij je op te halen. Natuurlijk zijn de (verzend)kosten hiervan voor onze rekening.