We helpen je graag!

Heb je een vraag? Grote kans dat hij tussen de veel gesteld vragen staat op deze pagina's.
Staat je vraag er niet tussen? Neem dan gewoon even contact met ons op.

Meest gestelde vragen

1. Hoe snel ontvang ik mijn maatkussens

Wij doen ons uiterste best om de maak- en levertijd van je kussens zo kort mogelijk te houden. Reken voor een kussen gemaakt van standaardmaterialen op een levertijd van slechts ca 2 tot 3 weken. Op dit moment zijn we zo goed bij dat we vaak nog sneller leveren! (1-2 weken) Mochten we de levertijd niet halen, nemen we altijd even contact met je op.

2. Hoe kan ik mijn kussen schoonmaken?

Hoewel de meeste stoffen vuilafstotend zijn, kun je toch te maken krijgen met vlekken. Hier vind je een stappenplan voor het reinigen van je kussenhoezen.

3. Kan ik zelf bepalen op welke dag de zending wordt afgeleverd?

Ja, dat kan. Zodra de kussens klaar zijn krijg je een bericht met een voorstel voor een  afleverdatum. Komt deze dag niet uit, dan kan je dit aangeven en zelf een andere werkdag voorstellen. Op de dag zelf krijg je een track&trace link waarin een tijdvak verschijnt waarin ze kussens komen leveren.

4. Kan ik vooraf een kleurstaal ontvangen?

Ja, je kunt van vrijwel elke stof gratis een kleurstaal ontvangen. De werkelijke kleuren van de stoffen kunnen namelijk iets afwijken van de kleuren die je op de website ziet. Vraag daarom altijd eerst een gratis kleurenstaal aan. Dan weet je zeker dat je de juiste kleur voor je kussens kiest. De kleurenstalen zijn 10 bij 10 cm. Maatkussens.nl biedt alleen garantie als je een kleurenstaal hebt aangevraagd.

5. Hoe neem ik contact op met Nofruit

Wil je graag snel meer weten over kussens op maat? Of heb je een vraag over je bestelling? De klantenservice van Maatkussens.nl is op werkdagen telefonisch bereikbaar via 073 - 6577883. Je kunt je vraag ook doorgeven via e-mail.

Kussens

Wat kost een kussen op maat?

De prijs van een kussen op maat hangt van verschillende factoren af: de afmetingen van het kussen, de (kleur van de) stof, de vulling en de afwerking. Tijdens het kies- en bestelproces krijg je precies inzicht in de kosten. Kies je kussen op maat.

Maken jullie ook kussens met bijzondere afmetingen of vormen?

Heb jij je loungebank zelf ontworpen? Of is de tuinstoel precies pas gemaakt voor dat ene hoekje in de tuin? Maatkussens.nl is gespecialiseerd in kussens op maat! Neem gerust contact met ons op. Dan overleggen we samen hoe we jouw kussens op maat kunnen maken.

Hoe kan ik het beste de maten van mijn bank opmeten?

Op de pagina maatberekening kussens leggen we uit waar je het beste rekening mee kan houden. Mocht je toch nog vragen hebben, kan je uiteraard altijd contact opnemen.

Welke stoffen kan ik kiezen

Maatkussens.nl voert verschillende stofsoorten met elk specifieke eigenschappen. Op de stoffenpagina kan je ze allemaal vinden.. Alle stoffen zijn slijtvast, vuil- en waterafstotend, en verkleuren niet in zon, wind of regen. Voor elk kussen - tuinkussen, bootkussen, sierkussen of loungekussen - is er een geschikte stof.

Welke kleur kan ik kiezen?

We hebben een zeer ruime keuze verschillende kleuren. De stof waarvan het kussen is gemaakt, bepaalt het precieze palet. We hebben een zeer uitgebreide kleurencollectie van elke stof. 

Welke vulling kan ik kiezen?

De vulling hangt af van het soort kussen dat je kiest. Bij de informatie over de verschillende kussens - loungekussen, tuinkussen, bootkussen of sierkussen - vind je specifieke informatie over de beste vulling. Je kunt kiezen uit verschillende vullingen.

Welke afwerkingsvorm kan ik kiezen?

Standaard worden je kussenhoezen afgewerkt met een zijnaad, grotere kussens hebben ook een naad aan de voorzijde. Je kunt ook kiezen voor een kussenhoes met tussenstuk, met of zonder koord. Welke afwerkingsvorm het meest geschikt is, hangt af van het soort kussen - tuinkussen, bootkussen, sierkussen of loungekussen - dat je bestelt en uiteraard van je smaak.

Kan ik ook alleen stof bestellen?

Ja, dat kan. Geef ons op hoeveel je wilt van een bepaalde stof. Dat kan het beste gewoon via e-mail.

Kan ik ook alleen kussenhoezen bestellen?

Ja, dat kan. De kussenhoezen worden gemaakt op basis van de maten die jij ons doorgeeft. We kunnen echter niet garanderen dat ze passen om je bestaande kussens. Je kan dit in het bestelproces aangeven door bij stap 7 (vulling) aan te vinken dat je alleen een hoes wilt.

Hoe kan ik een kussen bestellen?

Het kiezen en bestellen van kussens op maat via Maatkussens.nl is simpel. Je kunt alles online regelen.

  1. Neem nauwkeurig de maat op van de kussens die je wilt. 
  2. In het Kies je kussen-formulier voer je de gewenste afmetingen, stof en kleur in. Eventueel kan je ook nog de afwerking en de vulling invoeren. 
  3. Dit kan je voor meerdere kussens herhalen
  4. Vervolgens kan je direct online bestellen of de offerte/aanbieding naar jezelf mailen om later te bestellen of te wijzigen
  5. De factuur betaal je per iDeal, PayPal, Rembours (+ €18,50), contant of gewoon via je bank.
  6. Nu gaan je kussens in productie.
  7. Wanneer de kussens klaar zijn, nemen we contact met je op over de levering van je kussens. 
  8. De kussens worden bij je afgeleverd of je haalt ze zelf op. Veel zit- en ligplezier!

Bestellen, prijzen en verzending

Hoe snel ontvang ik mijn maatkussens

Wij doen ons uiterste best om de maak- en levertijd van je kussens zo kort mogelijk te houden. Reken voor een kussen gemaakt van standaardmaterialen op een levertijd van slechts ca. 2 tot 3 weken. Mochten we de levertijd niet halen, nemen we altijd even contact met je op.

Hoeveel betaal ik voor het verzenden van mijn kussen?

Laat je je zending bezorgen? Dan betaal jij bij bestellingen boven de €300,- GEEN verzendkosten! Daaronder betaal je een vast bedrag van €8,95 in Nederland (m.u.v. de Waddeneinlanden). Voor verzending naar Belgie betaal je een bedrag van €18,50.

Kan ik zelf bepalen op welke dag de zending wordt afgeleverd?

Ja, dat kan. Zodra de kussens klaar zijn krijg je een bericht met een voorstel voor een  afleverdatum. Komt deze dag niet uit, dan kan je dit aangeven en zelf een andere werkdag voorstellen. Op de dag zelf krijg je een track&trace link waarin een tijdvak verschijnt waarin ze kussens komen leveren.

Hoe gaat de levering in zijn werk?

Als de goederen gereed zijn, laten we dit via email aan je weten en stellen dan een afleverdag aan je voor. Mocht dit niet uitkomen horen we dat graag. De levering gaat via Transmission en in principe moet er voor ontvangst getekend worden. Dit mag eventueel ook door b.v. de buren gedaan worden hoor. Mocht je niet thuis zijn op het moment van leveren, dan krijg je een kaartje in de bus dat ze langs zijn geweest met een telefoonnummer van het dichtsbijzijnde depot, zodat je zelf een nieuwe afspraak kan maken.

Kan ik mijn kussen ook zelf afhalen?

Ja, natuurlijk kun je zelf je kussens afhalen in Vught. Dan betaal je geen verzendkosten. Maak hiervoor wel eerst per mail of telefonisch een afspraak. De klantenservice van Maatkussens.nl is op werkdagen bereikbaar via 073 - 7513808.

Zijn de vermelde prijzen inclusief BTW

Ja, alle prijzen op de website zijn inclusief BTW.

Hoe kan ik mijn kussen betalen?

Bij Maatkussens.nl kan je betalen in een beveiligde omgeving met iDeal, PayPal of via je gewone bankrekening. Rembours en contant betalen bij aflevering is ook mogelijk. Helaas bieden we op dit moment nog geen pinbetaling aan.

Kan ik mijn kussens retour sturen?

Normaal heb je bij online bestellingen het recht om je bestelling binnen 14 dagen retour te sturen. Omdat wij de kussens speciaal voor jou op maat maken kan dit bij ons helaas niet! Maar geen zorgen, we zullen je niet met kussens laten zitten die niet goed zijn hoor. Mocht er iets niet goed zijn aan je kussens, dan zullen we dit uiteraard wel herstellen. Om zeker de juiste keuze te maken kan je vooraf altijd gratis kleurenstalen aanvragen.

Schoonmaken en onderhoud

Hoe kan ik mijn kussen schoonmaken?

Hoewel de meeste stoffen vuilafstotend zijn, kun je toch te maken krijgen met vlekken. Hier vind je een stappenplan voor het reinigen van je kussenhoezen.

Hoe kan ik mijn kussen goed onderhouden?

 

Als je je kussens goed onderhoudt, gaan ze langer mee en blijven ze ook langer mooi. Zo kun je je kussens onderhouden:

 

Plofkussens houd je luchtig door ze regelmatig op te kloppen.

Laat de kussens altijd goed drogen in een niet al te vochtige omgeving

 

Hoe berg ik mijn kussen op in de winter?

Na afloop van het zomerseizoen berg je de kussens op. Let daarbij op de volgende zaken:

  • Zorg ervoor dat de kussens van binnen en van buiten droog zijn.
  • Trek de rits van de kussenhoes open zodat de kussens kunnen ademen.
  • Plaats de kussens op een droge en stofvrije plek.

 

 

Klantenservice

Wat doe ik als iets ontbreekt in de zending?

Check direct na ontvangst van je kussen of de zending correct en compleet is. Ontbreekt er iets of klopt de kleur niet? Neem dan binnen 3 dagen contact met op ons. Dan kunnen wij je snel helpen door ontbrekende zaken na te leveren of de zending bij je op te halen. Natuurlijk zijn de (verzend)kosten hiervan voor onze rekening.

Heb ik ook garantie?

Natuurlijk hebben we garantie! Op onze garantie pagina kan je lezen welke garanties we leveren.

Kan ik vooraf een kleurstaal ontvangen?

Ja, je kunt van vrijwel elke stof gratis een kleurstaal ontvangen. De werkelijke kleuren van de stoffen kunnen namelijk iets afwijken van de kleuren die je op de website ziet. Vraag daarom altijd eerst een gratis kleurenstaal aan. Dan weet je zeker dat je de juiste kleur voor je kussens kiest. De kleurenstalen zijn 10 bij 10 cm. Maatkussens.nl biedt alleen garantie als je een kleurenstaal hebt aangevraagd.

Ik ben een bedrijf, kan ik ook kussens bestellen?

Uiteraard kan dat! We kunnen hier speciale afspraken over maken. Neem contact op, zodat we samen de mogelijkheden kunnen bespreken. 

Hoe neem ik contact op met Nofruit

Wil je graag snel meer weten over kussens op maat? Of heb je een vraag over je bestelling? De klantenservice van Maatkussens.nl is op werkdagen telefonisch bereikbaar via 073 - 6577883. Je kunt je vraag ook doorgeven via e-mail.

Wat als ik een klacht heb?

Stel dat je uiteindelijk toch een klacht over ons hebt. Kan je op onze klachtenpagina lezen wat je kan ondernemen. Uiteraard is ons even bellen de makkelijkste manier.