• Échte persoonlijke aandacht
  • Uitgebreide ordercontrole
  • Gegarandeerde levertijden
  • Niet goed, dan maken we het goed

Veelgestelde vragen

CONTACT

Nofruit bv
Industrieweg 3D
5262 GJ Vught

Telefoon: 073- 65 77 883 (maandag t/m vrijdag bereikbaar tot 20.00 uur, zaterdag tot 17.00 uur)
email: hallo@nofruit.nl
Facebook: messenger

Openingstijden: We zijn maandag t/m vrijdag aanwezig tussen ongeveer 9.00 en 17.00 uur.
Langskomen in de zithoek? Leuk! Klik hier voor meer info.

Nog wat saaie, maar soms handige gegevens:

KVK 57232067
BTW NL 852493332 B01

Bankrekening gegevens:
IBAN: NL46 RABO 0123 1359 74
BIC: RABONL2U

Tip! Bekijk de nofruit academy voor handige tips die je helpen voor, tijdens en na het bestellen.

Als je een account hebt, kun je met een eenvoudige druk op de knop een bestelling opnieuw plaatsen. Let wel op dat onze producten handgemaakt zijn. Dit betekent dat iedere bestelling door iemand anders gemaakt kan worden. Een kussen wat je eerder besteld hebt, kan dus bij een nieuwe bestelling net iets anders gemaakt worden. We proberen natuurlijk wel zoveel mogelijk eenheid in de producten te houden.

Mocht je exact dezelfde kussens nog een keer willen laten maken en je twijfelt of dat wel goed gaat komen? Neem dan altijd eventjes contact op.

Heb je geen account? Dan moet je helaas je ontwerpen opnieuw maken.

Onze reviews verzamelen wij via Trustpilot. Meer informatie hierover kan je vinden op deze pagina.

Nee. Onze kussens worden met de hand gemaakt en zijn onmogelijk op de millimeter exact te maken. De ene stof kan al voor een halve centimeter extra aan kussen zorgen dan de ander. Probeer daarom je kussen zoveel mogelijk op hele en halve centimeters naar beneden af te ronden. (Meet je 200,4 cm, bestel 'm dan op 200 cm.)

Let ook op bij het bestellen van meerdere kussens naast of op elkaar. Dit valt altijd groter uit. Drie kussens van 100 cm naast elkaar zullen dus altijd langer dan 300 cm worden. Een schuin rugkussen plus een zitkussen zullen samen ook altijd hoger uitvallen van de dikte + de hoogte.

Neem bij twijfel altijd even contact met ons op, dan denken we samen na over de beste maten voor je kussens.

Oe, lastig te zeggen. Er is zo veel mogelijk. 

De prijs van een kussen op maat hangt van verschillende factoren af: de afmetingen van het kussen, de (kleur van de) stof, de vulling en de afwerking. 

Ontwerp je maatkussen met onze ontwerptool en zie stap voor stap wat je keuzes voor invloed hebben op de prijs. Ontwerp je kussen op maat

Vaak heeft een loungebank een schuine leuning. Als je dan een L-bank hebt, dan komen deze in de hoek bij elkaar. 

Dit lossen we mooi op door kussens met een schuine zijde te maken.

L-Bank met schuine kussens

Stappen die je moet doorlopen hiervoor:

  • Meet de bovenkant van je leuning op (b.v 210 cm)
  • Meet de onderzijde van je leuning op (b.v 200 cm)
  • Doe dit aan beide zijdes.
  • Vervolgens kies je in onze ontwerptool voor rugkussens met 1 schuine zijde
  • Bij de stap 'afmetingen' geef je de maten in. Let op: De kussens komen tegen elkaar te staan, dus je moet bij 1 van de kussens, de dikte van het andere kussen afhalen. Stel dat je rugkussens 8 cm dik worden en de gemeten maten van 1 leuning zijn 210 en 200 cm, dan maak je hier 202 en 192 cm van. Het andere rugkussen mag de maten krijgen die je opgemeten hebt.

Succes!

Kom je er toch niet uit? Kijk dan nog even bij onze tips voor het opmeten en/of stuur een mailtje naar onze zitadviseurs.

Lijkt het opmeten je spannend en eng? Geen stress.... we helpen je er stap voor stap doorheen. Met onze tips, een stukje papier, pen en rolmaat of meetlint kom je daar vast en zeker uit.

Op de pagina tips voor het opmeten vind je tips, tricks, video's en handige invul schema's. Mocht je toch nog ergens tegenaan lopen of twijfels hebben, vraag dan onze zitadviseurs om hulp. Zij nemen de twijfels met plezier bij je weg ;-)

Tip! Heb je hulp nodig van onze zitadviseurs? Vul dan een van de invulschema's in en stuur deze via de mail met zoveel mogelijk wensen en eventuele foto's naar ons toe. Des te sneller zit jij weer lekker!

Heb jij je loungebank zelf ontworpen? Erker, camper of antieke stoel? Of is de tuinstoel precies passend gemaakt voor dat ene hoekje in de tuin? 

Maatkussens.nl is gespecialiseerd in kussens op maat! We hebben veel ervaring met kussens in alle vormen. En we houden van bijzonder of afwijkend, dus we draaien onze hand niet om voor een hoekje eruit of een afronding aan de zijkant :-)

Op deze pagina leggen we je haarfijn uit hoe je zoiets aanpakt: Hoe bestel ik kussen met een afwijkende vorm?

Zeker weten! Voor in de kajuit of bovendeks kunnen we kussens voor je maken. 

Omdat we uit ervaring weten dat boten vaak nogal bijzondere vormen hebben, is het proces hierbij wat anders. Om je op weg te helpen leggen we op deze pagina uit hoe je dit aanpakt en wat je daar allemaal voor moet doen. Let op, we zetten je wel aan het werk ;-)

Mooi, dat kan! Je kunt knopen via deze link toevoegen aan je bestelling. De knopen kosten € 5,00 per stuk. In de laatste stap van het bestelproces kun je een opmerking toevoegen, geef daar aan hoe je ze graag zou willen. Je mag natuurlijk ook altijd een mailtje sturen met een tekening of vragen of wij mee willen denken over de verdeling.

Let op: de knopen niet geschikt zijn voor buiten, ze kunnen namelijk gaan roesten!

Let op: de hoezen van kussens met knopen kunnen niet meer afgenomen worden (en dus niet gewassen worden).

We maken uiteraard ook ronde kussens. Je kunt deze online bestellen via onze 'kussen' ontwerptool en voor een zitkussen strak kiest.

Als je een nekrol zoekt zoals hieronder, ontwerp je een rugkussen strak en vul je de diameter in bij hoogte en dikte (het kussen op de foto is bijvoorbeeld 90x20x20)

Als je vervolgens het bestelproces doorloopt, dan kom je in het aller(-aller)laatste stapje een opmerkingen-vak tegen. Daar kun je noteren dat we het kussen rond mogen maken.
Kom je er nu niet uit? Dan mag je ons natuurlijk altijd een mailtje sturen met je wensen.

Let op: ronde kussens kunnen alleen als je kiest voor afwerkingsvorm tussenstuk of dubbel koord.

Soms wil je je kussens bevestigen. Gewoon wat vastigheid.

Bij zitkussens die op een bank met rugleuning liggen is vaak een goedkoop anti-slip matje voldoende. In andere gevallen kan klittenband een goede oplossing zijn. Dat kan rechtstreeks op je kussen bevestigd of we kunnen er banden aan maken, zodat je ze onder of achter je bank vast kunt maken. Geen klittenband-type? We maken ook mooie striklinten, oogjes of bandjes. Hier vind je meer opties en info: bevestigen en ophangen

Twijfel je of heb je iets anders in gedachten? Stuur ons dan een mailtje op hallo@nofruit.nl

Hetzelfde geldt voor rugkussens. Alles kan gemaakt worden zoals jij het wil. Met daarbij nog een mooie extra mogelijkheid voor binnen.

Je rugkussens kun je bijvoorbeeld mooi aan een rechte muur bevestigen door middel van een "haaklat". We maken dan een kussen op een plank. Die plank "haak" je achter de meegeleverde lat die je tegen je muur schroeft. Hier vind je daar meer info over: muurkussens

Heb je een hoekbank een schuine rugleuning of wil je 2 schuine kussens tegen elkaar aanleggen om een hoek te maken? Dan kun je kussens met 1 schuine zijde ontwerpen op onze website. Het maakt hierbij niet uit of de schuine kant links of rechts moet komen, de kussens zijn aan beide zijde te gebruiken.

Er zit een uitzondering op kussens met onze "Altijd Buiten"-vullingen. Deze hebben als enige wél een voor- en achterkant. De hoezen van deze kussens worden namelijk met gaas aan de onderzijde gemaakt. Voeg bij het bestellen een opmerking toe over waar de schuine zijde mag komen en wij maken 'm kloppend voor je. Mocht je de opmerking vergeten, zullen wij altijd nog contact met je opnemen.

Nou en of! De stoffen en vullingen zijn ademend, dus je hond of kat ligt er prinsheerlijk bij. Let op: je kleine vriend heeft er wel een handje van om op het allerfijnste plekje te gaan liggen...Dus dat is dan jammer voor jezelf (maar dat ben je vast al wel gewend). De stoffen buitenhoezen zijn goed uitwasbaar en prima bestand tegen scherpe nageltjes. Als je kiest voor een plof-zitkussen dan kan je viervoeter een "nestje" maken. Kies je voor een strak zitkussen, dan is het een soort matras, zeker voor grote honden een uitkomst!

Wanneer je vrolijke huisgenoot veel haartjes verliest, raden we onze Cartenza Uni stof aan. Vanwege zijn gladde structuur kun je haartjes hier eenvoudig vanaf vegen. Bij andere stoffen kunnen ze er wat makkelijker in vast blijven zitten.

 

We kunnen anti-slip aan de onderkant van je hoes maken, maar dat hoeft (meestal) niet. We adviseren eigenlijk om het eerst met een eenvoudig anti-slip matje (van Ikea of Action) te proberen. Dat volstaat vaak prima, is stukken goedkoper en het grootste voordeel daarvan is dat je het kussen gewoon aan twee kanten kunt blijven gebruiken (boven/onder).

Wil je toch graag anti-slip onder het kussen zelf gemaakt hebben? Kun je dit via deze link toevoegen aan je bestelling. Kies het anti-slip wat aansluit bij de maat van je kussen (kies voor anti-slip tot 220 cm wanneer je kussen 210 cm lang is).

Ja hoor, al onze kussens zijn voorzien van een rits. Bij de zitkussens is dit aan de achterzijde en bij de rugkussens is dit aan de onderzijde.

Nee.

De kleur en structuur is "live" altijd anders dan op je scherm. Sterker nog, de kleur kan er op je smartphone al anders uitzien dan op je vaste PC, tablet of laptop. We adviseren dan ook om altijd vooraf enkele kleurstalen op te vragen. Dat doen we graag en gratis :-) Bovendien kun je dan de stof voelen en testen op water, vlekjes en zon.

Vraag hier je staaltjes aan: stalenpagina

Onze onze stoffenpagina vind je alle stoffen en kunstleren waar je uit kunt kiezen. Alle stoffen zijn slijtvast, vuil- en waterafstotend, en verkleuren niet in zon, wind of regen (m.u.v. de Flame Kunstleer). Voor elk kussen - tuinkussen, bootkussen, sierkussen of loungekussen - is er een geschikte stof.

Ons advies: kies de mooiste!

Vraag altijd een gratis stofstaal aan voordat je besteld. De kleuren op de site zijn voorbeelden en geven nooit garantie op de daadwerkelijke kleur. Hier kun je ze aanvragen.

Zie je een mooi stofje op de stoffen pagina, maar niet tussen de stalen? Sommige stoffen hebben we niet standaard op voorraad. Denk hierbij een de prachtige stoffen van Kvadrat, de Ploeg of de Revyva.

Vraag onze zitadviseurs voor meer info of een staaltje!

Heb je zelf een mooie stof gevonden? Check dan even of 'ie geschikt is als meubelstof en wij maken er graag unieke kussens mee voor je!

Ja, dat kan vanaf een halve meter en is altijd in de volledige stofbreedte. Losse stof knippen wij niet op maat. Om losse stof te bestellen of te informeren kun je ons het beste even een mailtje sturen.

Ja, dat kan. De kussen hoezen worden gemaakt op basis van de maten die jij ons doorgeeft. We kunnen dan echter niet garanderen dat ze perfect passen om je bestaande vulling. Uiteraard helpen we je wel bij het zo goed mogelijk opmeten, lees hier meer.

Het bestellen van alleen hoezen kan via de website door een kussen te ontwerpen en bij de stap 'Vulling' voor 'Geen vulling' te kiezen. Simpel toch?

Let op, we raden het af om nieuwe hoezen in kunstleer te nemen. Door het transport kunnen hier namelijk vouwen in komen die er niet meer uit gaan.

Ook voor alleen nieuwe vulling kun je bij ons terecht. Het is wel belangrijk dat je goed meet. Heb je strakke kussens? Meet dat de huidige vullingen op. Twijfel je over een maat of dat je wel goed meet? Stuur dan wat foto's naar onze zitadviseurs.

Zoek je nieuwe vullingen voor plof kussens? Meet dan de huidige hoezen zónder vulling op, van stiknaad tot stiknaad. Stuur hiervoor ook altijd een mailtje met foto's naar ons, zodat we zeker weten dat dit goed gaat.

We hebben speciaal voor alleen vullingen een aparte ontwerptool gemaakt:

Direct aan de slag: https://design.maatkussens.nl/samenstellen/kussenvulling

Pagina met meer info over onze vullingen:  https://www.maatkussens.nl/kussens-op-maat/kussenvulling

Kussen vullingen zijn net mensen, je hebt ze in alle soorten en kleuren. We hebben de verschillen hier op een rijtje gezet: Kussen vullingen


Jazeker, leuk dat je ons cadeau wil geven! Stuur ons een mailtje en geef aan voor wie de bon is en welk bedrag je cadeau wil doen. Je ontvangt van ons een factuur en we sturen de cadeaubon via de post naar je toe.

Bestellen is heel simpel. 

Je kan de verschillende ontwerptools doorlopen, producten ontwerpen en in je winkelmandje plaatsen. Van hieruit kan je eenvoudig de bestelling afronden. Je geeft je adresgegevens, email en eventueel je telefoonnummer op. Ook bestaat de mogelijkheid om een account aan te maken. Hiermee kan je de status van je bestelling online volgen. Na de samenvatting kan je kiezen voor verschillende betaalmethodes.

Mocht je er toch niet zelf uitkomen, mag je altijd een e-mail sturen naar hallo@nofruit.nl

Of kijk eens op onze Academy voor tips, tricks en handige video's.

Wij doen ons uiterste best om de maak- en levertijd van je kussens zo kort mogelijk te houden, maar we leven in 'gekke' tijden en de levertijden van sommige materialen kunnen wat langer zijn. We proberen dit altijd wel direct op de website te verwerken, zodat je niet voor verrassingen komt te staan.

Reken voor een kussen, poef of ligbed gemaakt van standaardmaterialen op een levertijd van slechts ca. 1 tot 4 weken. Kussens op plank duren over het algemeen 4-6 weken.

Je ontvangt altijd een mailtje van ons met daarin een verwachte leverdatum. Vaak zijn we sneller klaar, soms duurt het helaas iets langer. We proberen dat altijd op tijd aan te geven bij je.

Zodra je bestelling écht klaar is, ontvang je van ons weer een mailtje met dat goede nieuws. Binnen een aantal dagen ontvang je een mailtje van de vervoerder met de definitieve leverdag. Voor leveringen in België kan dit soms een werkdag later zijn.

-

Het kan wel eens voorkomen dat een stof, vulling of ander materiaal onverhoopt ineens op is en je bestelling daardoor een langere levertijd krijgt dan wij vooraf hebben aangegeven.

Uiteraard geven we dit zo snel mogelijk aan je door. Indien mogelijk, bieden we je aan om voor een andere stof of vulling te kiezen zodat we toch zo snel mogelijk je product(en) kunnen leveren.

Wij leveren onze bestellingen in Nederland en België.

In sommige gevallen kunnen we via PostNL of DHL ook naar andere EU landen verzenden. Neem hiervoor altijd even contact met ons op. Het versturen naar andere landen brengt extra kosten met zich mee en is op eigen risico. Houd ook rekening met een langere levertijd.

De verzendkosten voor standaard orders zijn €15,75 binnen Nederland en €18,50 naar België.

Voor kussens op plank zijn de verzendkosten €50,-. Dit wordt verstuurd met een meubeltransporteur. Zij vragen vooraf altijd om een bevestiging van het levermoment.

Heb je hele speciale afmetingen (bv kussens boven de 3 meter die extra dik zijn) of een hele grote order dan gelden andere tarieven en voorwaarden. Dit bespreken we altijd vooraf.

Je ontvangt altijd een e-mail met daarin een verwachte leverdatum. Mocht dat niet uitkomen, neem dan even contact op.

Wanneer je bestelde artikelen klaar zijn laten we dit via email aan je weten. We geven dan een leverdag aan je door. Mocht dit niet uitkomen kun je ons bellen of mailen, dan spreken we iets anders af. Op de dag zelf krijg je nog een Track&Trace van de vervoerder.

De levering gaat via TransMission en in principe moet er voor ontvangst getekend worden. Dit mag eventueel ook door bijvoorbeeld de buren gedaan worden hoor. Mocht je niet thuis zijn op het moment van leveren, dan krijg je van de chauffeur een “niet-thuiskaartje” in de bus. Met dat kaartje kun je zelf een nieuwe afspraak maken.

Eventueel kun je ook een briefje op je deur plakken met instructies voor de chauffeur, om het pakket ergens neer te leggen bijvoorbeeld. Dit kun je ook vooraf al aan ons doorgeven, dan geven wij het weer door aan de chauffeur. Let wel op dat je daarmee goedkeuring geeft om het pakket achter te laten terwijl je zelf niet thuis bent.

-

Heb je een kussen op plank besteld? Dan wordt je bestelling via BK Transport geleverd. Wanneer je bestelling klaar is, ontvang je van ons ook nog een mail waarin we aangeven wanneer BK bij je langs zal komen. Zij zullen je ook nog een mail sturen waarin je akkoord moet geven op het levermoment. Komt het niet uit? Dan kun je zelf een ander moment kiezen.

Wil je ons in 3D, live en "in het echt" zien? Dan kun je ons vinden op het volgende adres ( let op: wel op afspraak, anders wordt het té gezellig en komen we niet meer aan écht werken toe):

Nofruit bv

Industrieweg 3D  5262 GJ Vught

Is dat een beetje teveel van het goede en heb je gewoon een eenvoudige vraag of opmerking? Dan bel ons maar even: 

telefoon: 073- 65 77 883 

Wil je meer delen of wil je uitgebreid advies? Bijvoorbeeld foto's,  afmetingen, schetsjes of ideeën kun je het beste mailen naar ons. Dat vinden we eigenlijk het allerallerleukst!

email:   info@nofruit.nl

Ff snel een antwoord op een dringende vraag?: 

Facebook messenger


 Hierbij nog wat cijfertjes (gaaaap...maarja, hoort erbij..)
   
Kamer van Koophandelnummer 57232067  
BTW Nummer  NL 852493332 B01  
Bankrekening IBAN NL46 RABO 0123 1359 74    
BIC RABONL2U

Soms is het gewoon even fijn om te voelen of proef te zitten. Dat snappen wij hoor, maar voordat wij een afspraak inplannen, proberen wij altijd zoveel mogelijk op afstand met je af te stemmen. In 9 van de 10 gevallen komen we er dan samen al uit. Scheelt jou ook weer een paar liter benzine ;-)

Om te beginnen vragen we je altijd om eerst onze gratis stofstalen aan te vragen. De beste plek om een stof en kleur uit te kiezen, is thuis op je zitplek. In onze zithoek liggen geen grotere lappen van de stoffen. 

Daarnaast geven we je graag vooraf een prijsindicatie. Zo kom je ook niet voor verrassingen te staan. Om je zo snel mogelijk op weg te helpen, mag je ons een foto sturen van je zitplek, samen met je wensen en een ingevuld schema, wat je hier kunt vinden: Tips voor het opmeten

Zo weten we precies wat voor zitplek je hebt, wat je maten zijn en welke wensen je hebt en kunnen we meteen een winkelmandje voor je klaarzetten met ons advies.

Wil je heel graag de verschillende vullingen uitproberen, maar woon je niet in de buurt? Voor €25,- (incl retour zenden) kunnen we een paar proefkussens naar je sturen, zodat je thuis de vullingen kunt uitproberen. In sommige situaties kan het zijn dat je maar uit 1 vulling kan kiezen (bijvoorbeeld wanneer je bank al vrij hoog is).

email: info@nofruit.nl

telefoon: 073-6577883

Bij ons kun je betalen in een beveiligde omgeving met iDeal, MisterCash (bancontact), CreditCard, PayPal of je kunt de factuur betalen via online bankieren bij je bank. Dit kan eventueel ook na de levering. 

Je ontvangt de factuur via email na de bestelling. De betaaltermijn is 14 dagen. Als je hebt aangegeven dat je je kussens bij ons komt ophalen, dan kun je ook contant betalen. Helaas bieden we op dit moment nog geen pinbetaling. Een Tikkie sturen kunnen we wel. 

Ja! Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Voor sommige producten geldt ook een fabrieksgarantie. Deze garantie doet niets af aan de wettelijke garantie.

Daarnaast hebben we onze GERUSTSTELLENDVOORJOU garanties. En die gaan best ver, al zeggen we het zelf.

Nou en of! Kun je meteen checken of er wel hard genoeg gewerkt wordt hier. Bijkomend voordeel is dat je natuurlijk geen verzendkosten hebt dan. Maak je wel even eerst een afhaal-afspraak? Dan zorgen we dat jouw bestelling voor het grijpen staat. Dat kan per mail of telefonisch: 073-6577883

Je kunt je bestelling afhalen op het adres bovenaan deze pagina (Industrieweg 3d, Vught).

Ja, alle prijzen in je offerte en op de site zijn inclusief 21% BTW. Op je factuur staat de BTW apart vermeld. 

Belgische zakelijke klanten kunnen een directe factuur zonder BTW krijgen, als je bij de bedrijfsgegevens het BTW nummer invoert. Dit wordt dan automatisch in de volgende stap verrekend.

Natuurlijk kan dat, graag zelfs! Bij het invullen van je gegevens kies je voor 'zakelijk', zodat je ook je bedrijfsnaam kunt invullen. Bestel je zakelijk vanuit België? Dan kun je ook je BTW-nummer invullen, zodat de BTW intracommunautair verlegd wordt.

Wil je speciale afspraken maken? Neem contact op, zodat we samen de mogelijkheden kunnen bespreken. 

Zit je net voor het eerst op je kussen, zie je dat er een deuk achterblijft als je opstaat....Geen zorgen hoor. Dat is de nieuwheid. Omdat zowel de stof als de vulling nog wat stug zijn kan er een deukje achterblijven. Dit wordt vanzelf minder als de stof en de vulling soepeler wordt en zich meer gaan "settlen".  Lekker veel gaan zitten is ons advies. Voor nu is het makkelijk weg te wrijven.

Is onze vervoerder TransMission niet geweest op de in de aangegeven tijd? Erg vervelend, maar houd een kleine marge aan voor files, verkeerslichten en pauzes.

Heb je de bel niet gehoord of was je onverwacht niet thuis? De bezorger laat in de meeste gevallen een niet-thuis-kaartje achter in je brievenbus. Hiermee kun je zelf een nieuwe bezorg-afspraak maken. In veel gevallen probeert de chauffeur ook bij je buren te bezorgen. 

Als je op een Waddeneiland of in België woont, dan kan het zijn dat levering op de afgesproken dag niet lukt, dan wordt de eerstvolgende werkdag bezorgd.

Is je pakket niet compleet geleverd? Alles uitgepakt en zak leeggeschud? Of heb je helemaal geen chauffeur gezien terwijl je wel de hele dag thuis was? Bel of mail ons meteen even, dan zoeken we uit wat er aan de hand is en hoe we dat kunnen oplossen voor je.

Heb je je kussens net uitgepakt en op hun plek gelegd, maar zie je alleen maar rimpels, vouwen en een kussen wat een paar centimeter te klein lijkt te zijn? Geen zorgen. Vaak zie je dit bij wat langere kussens, omdat deze dubbelgevouwen verpakt worden. De vulling zit dan een aantal dagen krap in een plastic zak. Wanneer je dit uitpakt, heeft die vulling echt even de tijd nodig om weer op adem te komen, om zijn juiste vorm weer te vinden. 

Geef het kussen een week of 2 de tijd om weer goed in vorm te krijgen, je zult zien dat de rimpels minder worden en de hoes strakker gaat zitten. Meestal 'groeit' je kussen echt nog een paar centimeter. Maak er vooral al lekker gebruik van, dit zorgt er alleen maar voor dat de vulling sneller in vorm is.

Mocht je na 2 weken nog steeds heel veel rimpels hebben, neem dan contact met ons op.

Vrijwel al onze stoffen zijn behandeld met een vuil- en waterafstotende coating. Zo blijven ze makkelijk schoon. Is er toch een vlek in gekomen of wil je de hoezen graag even opfrissen? Lees hier meer: www.maatkussens.nl/onderhoud-kussens

Na afloop van het zomerseizoen berg je de kussens het beste binnen op. Dan blijven ze langer mooi! Let daarbij op de volgende zaken:

  • Was de hoezen voordat je ze opbergt, zo zijn ze in het nieuwe seizoen meteen fris en fruitig.
  • Zorg ervoor dat de kussens van binnen en van buiten droog zijn.
  • Maak de rits van de kussenhoes open zodat de kussens kunnen ademen of neem de hoes af.
  • Plaats de kussens op een droge en stofvrije plek.

Kijk hier voor meer onderhoudstips.

Normaal heb je bij online bestellingen het recht om je bestelling binnen 14 dagen retour te sturen. Omdat wij alle producten speciaal voor jou op maat maken, kan je je bestelling niet retourneren. Maar geen zorgen, we zullen je niet zomaar met kussens laten zitten die niet goed zijn.

Mocht er iets niet goed zijn aan je kussens, dan zoeken we altijd samen naar de beste oplossing.

Om zeker te zijn dat je juiste keuze maakt, adviseren we je vooraf altijd onze gratis kleurenstalen aan te vragen en onze keuzehulp te doorlopen

Heb je een kussen besteld in de outlet? Dan kun je deze wel binnen 14 dagen retour sturen. Lees hier meer.


Bekijk ook onze garanties en zekerheden: https://www.maatkussens.nl/over-ons/geruststellend-voor-jou

Heb je grijze of taupe kleurige kussenhoezen? Dan kan het zijn dat je bij het uitpakken witte strepen ziet op je kussens. Dit komt door de coating die de kussens water- en vuilafstotend maken. Er zit eigenlijk een beetje te veel coating op.

Het goede nieuws is dat die strepen vanzelf weggaan. Je kunt dit proces versnellen door de kussens in de volle zon te leggen. Als het weer niet meewerkt, dan mag je ook de kussens overvloedig met water afspuiten, dus gewoon de tuinslang erop.

Niet blij met ons of onze producten of service? Het kan natuurlijk dat je ondanks al onze liefde en aandacht toch een klacht over ons hebt... En daar balen we écht net zo van als jij.

Uiteraard is het ons streven om je een perfect product af te leveren. Omdat het om maatwerk producten gaat en we hier met "live" mensen werken is er altijd een kans dat iets niet helemaal geleverd is volgens jouw (opgegeven) wensen. Geen probleem. Stuur gewoon even een mailtje naar  hallo@nofruit.nl (het liefst met foto's) en we zullen binnen een dag (m.u.v. weekenden) een inhoudelijke reactie geven hoe we het gaan oplossen voor je. En uiteraard is even bellen op 073-6577883 ook een makkelijke manier om ons te bereiken.

Komen we er samen niet uit? (wat we ons niet voor kunnen stellen hoor). Dat kan je altijd contact opnemen met de Geschillencommissie Thuiswinkel via de website:  www.sgc.nl

Je kunt ook je klacht indienen bij de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform: https://ec.europa.eu/consumers/odr/

Het kan uiteraard voorkomen dat er een fout wordt gemaakt in bijvoorbeeld de maat van een kussen. We zijn ten slotte allemaal mensen. Geen probleem! We zorgen er samen voor dat het goed komt.  

Als de fout bij ons ligt kost het uiteraard niets. Heb je zelf een foutje gemaakt, dan betaal je de herstelkosten en de verzendkosten (afgeven/afhalen in Vught mag natuurlijk ook). Alle hierboven aangeboden garanties doen uiteraard geen afbreuk aan de wettelijke rechten die je als consument altijd kan inroepen.

Zo streven wij naar 100% blijheid! Neem vooral contact met ons op als je nog vragen hebt.

Check direct na ontvangst van je kussen of de zending correct en compleet is. Ontbreekt er iets of klopt de kleur niet? Neem dan zo snel mogelijk per mail of telefonisch contact met ons op. Dan kunnen wij je snel helpen door uit te zoeken wat er mis is gegaan en hoe we dat zo snel mogelijk opgelost krijgen.